رسانه‌های غربی گزارش دادند این تانک جزو سلاح های پیشرفته ای قرار می‌گیرد که ایران مایل است پس از لغو تحریم ها از روسیه خریداری کند.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  رسانه‌های غربی گزارش دادند این تانک جزو سلاح های پیشرفته ای قرار می‌گیرد که جمهوری اسلامی ایران مایل است پس از لغو تحریم ها از روسیه خریداری کند.

تی-۹۰ جدیدترین تانک ارتش روسیه است که تولید آن از سال ۱۹۹۵ آغاز شد. این تانک با پیشرفت تانک تی-۷۲ ساخته شده و ابتدا تی-۷۲بی‌یو نام داشت اما به دلیل شکست سنگین تی-۷۲های عراقی در جنگ خلیج فارس که اعتبار این تانک را به شدت مخدوش کرده بود نام آن به تی-۹۰ تغییر یافت.

تانک T90 محبوب ایرانی‌ها


طراحی این تانک زمانی آغاز شد که ارتش روسیه در سال ۱۹۹۱ اعلام کرد سیاست تولید همزمان دو یا چند تانک را کنار خواهد گذاشت و در نتیجه تولید فقط یکی از تانک‌های تی-۷۲بی یا تی-۸۰یو ادامه خواهد یافت. اما به جهت اینکه کارخانه‌های اصلی تولید این دو تانک متفاوت بوده و هر کدام نقش مهمی در اقتصاد شهر خود داشتند سفارش کوچکی از هر دو نوع تانک را به این دو کارخانه داده شد. اورال‌ واگن‌ زواد کارخانه تولید تی-۷۲ به امید انتخاب این تانک از سوی ارتش روسیه نسبت به تانک پیشرفته‌تر و تواناتر تی-۸۰ تصمیم گرفت سیستم کنترل آتش تی-۸۰ و زره واکنشی انفجاری کنتاکت-۵ تی-۸۰ را به روی تی-۷۲ نصب کرده و اصلاحات دیگری را به منظور افزایش قابلیت‌های رزمی آن انجام دهد. ارتش روسیه این مدل بهینه‌شده تی-۷۲ را که نام آن هم به تی-۹۰ تغییر پیدا کرده بود در سال ۱۹۹۶ به عنوان تانک جدید خود انتخاب کرد.

تانک T90 محبوب ایرانی‌ها

ارتش روسیه هم‌اکنون در حال طراحی تانک جدیدی معروف به پلتفورم تی-۹۹ یا آرماتا است و به همین جهت میزان تولید تی-۹۰ به شدت کاهش یافته است.

ویژگی‌های T90

مدل اولیه تی-۹۰ از یک موتور دیزلی ۱۲ سیلندر با قدرت ۸۴۰ اسب بخار استفاده می‌کرد. در مدل تی-۹۰آ موتور پرقدرت‌تر وی-۹۲ با توان ۱۰۰۰ اسب بخار و جدیدترین مدل که تی-۹۰ام نام دارد و هنوز تولید نشده از موتور وی-۹۶ با قدرت ۱۲۵۰ اسب بخار استفاده می‌کند. این موتور چندگانه‌سوز است و علاوه بر گازوئیل می‌تواند از نفت سفید و بنزین هم استفاده کند. نسبت قدرت به وزن در مدل اولیه تی-۹۰ حدود ۱۸.۰۶ اسب بخار به تن است که به طرز قابل توجهی ضعیف‌تر از تی-۸۰ است.

تانک T90 محبوب ایرانی‌ها

وزن تی-۹۰ حدود ۴۶.۵ تن است. حداکثر سرعت آن در جاده به ۶۰ تا ۶۵ و در خارج از جاده به ۴۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد و برد عملیاتی آن با سوخت کامل ۵۵۰ تا ۷۰۰ کیلومتر است. تی-۹۰ با استفاده از هواکش (اسنورکل) امکان حرکت در عمق پنج متری آب را دارد و زمان آماده سازی آن برای این کار حدود ۲۰ دقیقه است.

زره و قدرت حفاظتی T90

قدرت حفاظتی این تانک از زره ترکیبی فولادی و کامپوزیتی، یک زره واکنشی انفجاری، گیرنده‌های هشدار لیزری و سیستم اخلال مادون قرمز در موشک‌های ضدتانک تامین می‌شود. زره مدل تی-۹۰اس در قسمت جلو بدنه معادل ۹۹۰ تا ۱۰۷۰ میلی‌متر فولاد ورقه‌ای در مقابل گلوله‌های انرژی شیمیایی (انفجاری) و ۶۷۰ تا ۷۱۰ میلی‌متر در مقابل گلوله‌های انرژی جنبشی (فلزی) قدرت مقاومت دارد. قدرت مقاومت قسمت‌های مختلف برجک تانک معادل ۵۸۰ - ۱۰۵۰ و ۱۳۴۰ میلی‌متر فولاد ورقه‌ای در مقابل گلوله‌های انرژی شیمیایی (انفجاری) و ۴۲۰ - ۷۵۰ و ۹۲۰ میلی‌متر در مقابل گلوله‌های انرژی جنبشی (فلزی) است. قسمت زیرین جلوی بدنه تانک هم معادل ۳۸۰ میلی‌متر فولاد ورقه‌ای در مقابل گلوله‌های انفجاری و ۲۴۰ میلی متر در مقابل گلوله‌های انرژی جنبشی مقاومت دارد.

تانک T90 محبوب ایرانی‌ها

در سال ۱۹۹۹ در جنگ چچن یک دستگاه تی-۹۰آ مورد اصابت هفت راکت آرپی‌جی قرار گرفت اما با این وجود به فعالیت خود ادامه داد و از صحنه نبرد خارج نشد. مقامات دفاعی روسیه نتیجه گرفتند که این تانک بهترین تانک روسی از نظر قدرت حفاظتی است به خصوص در صورتی که سیستم‌های حفاظتی اشتورا و آرنا در آن استفاده شده باشد.

سلاح و قدرت آتش

سلاح اصلی این تانک یک قبضه توپ بدون خان ۱۲۵ میلی‌متری است که در دهه ۱۹۶۰ برای تانک تی-۶۴ طراحی شده و از آن زمان تاکنون تمام تانک‌های تی-۶۴، تی-۷۲، تی-۸۰ و تی-۹۰ و همچنین برخی از تانک‌های کشورهای دیگر نیز از آن استفاده می‌کنند. امکان شلیک موشک ضدتانک هدایت‌شونده آتی-۱۱ اسنیپر (۹ام۱۱۹) هم از همین توپ وجود دارد که برد آن ۱۰۰ متر تا ۶ کیلومتر و قدرت نفوذ آن در زره معادل ۹۵۰ میلی‌متر فولاد ورقه‌ای است و امکان استفاده از آن علیه بالگرد هم وجود دارد. البته با توجه به قیمت بسیار بالای این موشک فقط واحدهای ویژه آن را در خشاب تانک خود حمل می‌کنند. مسلسل ۷.۶۲ میلی‌متری پی‌کا به عنوان سلاح هم‌محور توپ اصلی نصب شده‌است و یک مسلسل ۱۲.۷ م‌م ان‌اس‌وی‌تی با ۳۰۰ فشنگ و برد مفید ۲ کیلومتر هم روی برجک برای دفاع هوایی از تانک نصب شده است.

تانک T90 محبوب ایرانی‌ها

تی-۹۰ مثل سایر تانک‌های روسی از مدل تی-۶۴ به بعد، از گلوله‌گذار اتوماتیک استفاده می‌کند و خدمه آن سه نفر (راننده، فرمانده و توپچی) است. گلوله‌گذار اتوماتیک این تانک ۲۲ گلوله را در حالت آماده آتش دارد و گلوله‌گذاری آن ۵ تا ۸ ثانیه طول می‌کشد.

انتقادات وارد شده به T90

تانک تی-۹۰ علیرغم وزن کم و جثه کوچکتر نسبت به تانکهای حجیم و سنگین غربی، دارای قدرت تحرک کمتری نسبت به آنها می‌باشد. به صورتی که روسها همیشه سعی کردند با مانورهای پرش از موانع این ضعف بزرگ تی-۹۰ را پوشش دهند. موتور اولیه این تانک یک موتور با قدرت ۸۴۰ اسب بخار بود که در مدلهای بهینه شده تی-۷۲ نیز نصب شده بود. نصب این موتور ضعیف بر روی تی-۹۰ سبب شده بود که قدرت تحرک آن به میزان زیادی کاسته شود. به همین دلیل روسها موتور جدیدی با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار تولید کردند که با نصب این موتور قدرت تحرک تی-۹۰ تا حدودی بهبود یافت. اما هنوز هم نسبت به رقبای غربی خود ضعیف‌تر می‌باشد. جدیدترین مدل تی-۹۰ که با نام تی-۹۰ اماس تاجیل شناخته می‌شود، به یک موتور جدید با قدرت ۱۱۳۰ اسب بخار مجهز می‌باشد. البته هیچ یک از مدلهای عملیاتی تی-۹۰ به این موتور مجهز نمی‌باشند؛ و تی-۹۰ همچنان از نظر قدرت تحرک ضعیف‌تر از رقبای غربی خود می‌باشد.

تانک T90 محبوب ایرانی‌ها

از نظر قدرت آتش و دقت نیز این تانک به پای تانکهای غربی نمی‌رسد. در حالیکه تانکهایی مثل آبرامز به راحتی می‌توانند تا مسافت ۴۰۰۰ متری با دقت بالا درگیر شوند و حتی مدلهای جدیدتر آبرامز و تانکهایی مثل لئوپارد ۲ آ۶ و ۷ که از توپ ال-۵۵ (طول لوله ۵۵ برابر کالیبر) استفاده می‌کنند، می‌توانند به راحتی تا مسافت ۵۰۰۰ متری با دقت بالا با اهداف خود درگیر شوند، تی-۹۰ در نهایت قادر است تا مسافت ۳۰۰۰ متری با تانکهای دشمن درگیر شود. برای درگیر شدن در مسافتهای بیشتر از این میزان، تی-۹۰ متکی به موشکهای ضدتانک خود است و با گلوله‌های متعارف خود قادر به درگیری در مسافتهای بیش از ۳۰۰۰ متر نیست. با استفاده از موشکهایی مثل اسنایپر و اینوار نیز تی-۹۰ نمی‌تواند مسافت بیش از ۴۰۰۰ متر درگیر شود. البته استفاده از موشک ضدتانک در تی-۹۰ به دلیل وجود ضریب خطا و شرایط میدانی، شانس کمتری نسبت به گلوله‌های متعارف تانک دارند.

تی-۹۰ فاقد مهمات قدرتمند ضد تانک است که به این ترتیب تی-۹۰ در نقش ضد تانک بسیار ضعیف عمل خواهد کرد. قویترین گلوله‌هایی که تی-۹۰ قادر به شلیک از توپ خود می‌باشد، دارای قدرت نفوذی معادل ۶۰۰ میلیمتر می‌باشد. در حالیکه اکثر تانک‌های غربی دارای زرهی با مقاومت بیش از ۹۸۰ میلیمتر در جلو می‌باشند. به این ترتیب تی-۹۰ قادر به ضربه زدن به هیچیک از تانکهای غربی نیست. 






تانک T90، غول بی رحم روس ها - خبر فارسی

khabarfarsi.com/n/14947651
۲ ساعت پیش - تانک T90، غول بی رحم روس ها. خلاصه خبر. به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ رسانه های غربی گزارش دادند این ...

تانک T90، غول بی رحم روس ها - تی نیوز

tnews.ir/news/F11252357239.html
۲ ساعت پیش - رسانه های غربی گزارش دادند این تانک جزو سلاح های پیشرفته ای قرار می گیرد که ایران مایل است پس از لغو تحریم ها از روسیه خریداری کند.

تانک T90، غول بی‌رحم روس‌ها | اخبار روز

atdesign.ir/تانک-t90،-غول-بی‌رحم-روس‌ها/
تانک T90، غول بی‌رحم روس‌ها. ۱۳۹۴-۰۸-۳۰. رسانه‌های غربی گزارش دادند این تانک جزو سلاح های پیشرفته ای قرار می‌گیرد که ایران مایل است پس از لغو تحریم ها از روسیه ...

چاپارک - تانک T90، غول بی‌رحم روس‌ها

chaparak.ir/detail/News/5841449
تانک T90، غول بی‌رحم روس‌ها. ... باشگاه خبرنگاران , تانک , T90، , غول , بی‌رحم , روس‌ها ,. خبرها و مطالب سایت چاپارک توسط نرم افزار هوشمند خبرخوان خوانده می شود و ...

تانک T90، غول بی‌رحم روس‌ها - جهان خبر

www.jahanekhabar.com/news/308977
Warning: file_get_contents(http://www.yjc.ir/fa/news/5393659/): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.0 400 Bad request in ...

تانک T90، غول بی رحم روس ها - واضح

vazeh.com/n12100395/تانک-T90-غول-بی-رحم-روس-ها
۳۷ دقیقه پیش - تانک T90، غول بی رحم روس ها-رسانه های غربی گزارش دادند این تانک جزو سلاح های پیشرفته ای قرار می گیرد که ایران مایل است پس از لغو تحریم ها از ...

باشگاه خبرنگاران جوان - دانلود

www.rahroclip.ir/category/news/www-yjc-ir/
۲ ساعت پیش - تانک T90، غول بی‌رحم روس‌ها ۳۰ آبان ۱۳۹۴. 0. رسانه‌های غربی گزارش دادند این تانک جزو سلاح های پیشرفته ای قرار می‌گیرد که ایران مایل است پس از لغو ...

اسکورت بمب افکن های روسیه با جنگنده اف 14 ایران+ عکس

www.parsnews.com/.../322147-اسکورت-بمب-افکن-های-روسیه-با-جنگند...
۱۲ دقیقه پیش - وبسایت "واشینگتن فری بیکن،" وزارت دفاع روسیه روز گذشته فیلم های ... در این روزها · مافیای چارتری قربانی گرفت · تانک T90، غول بی‌رحم روس‌ها ...

خبرنگاه: اخبار خبرگزاری های معتبر ایران در یک نگاه

khabarnegah.com/
تانک T90، غول بی‌رحم روس‌ها 35 دقیقه پیش از باشگاه خبرنگاران جوان. از حواشی حضور "موسوی لاری" در ورامین تا دریاخواری سازمان مناطق آزاد در کیش!!! یک ساعت پیش از ...

فارس - جزییات وام هفت میلیارد دلاری روسیه از زبان سفیر ...

sahebkhabar.ir/.../جزییات-وام-هفت-میلیارد-دلاری-روسیه-از-زبان-سفیر-...
۲۲ دقیقه پیش - تانک T90، غول بی‌رحم روس‌ها ... وی با اشاره به اینکه الکساندر نوواک (وزیر انرژی روسیه و رئیس روسی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه) روز ...

اخبار فارسی (خبر خوان)

monitor.shafaqna.com/
تانک T90، غول بی‌رحم روس‌ها. - باشگاه خبرنگاران ... چگونه در ۷ روز بدنمان را کاملا از قندها پاک کنیم؟ - برترین ها .... کاریکاتور روز: نیم میلیون بیکار اضافه شد.

هنرمندی که هنر عام ایرانی را زنده نگه داشته است | آی تی خبر

www.itkhabar.net/هنرمندی-که-هنر-عام-ایرانی-را-زنده-نگه-دا/
۱۳ دقیقه پیش - تانک T90، غول بی‌رحم روس‌ها · تانک T90، غول بی‌رحم روس‌ها · درد معده وزیر ورزش را راهی بیمارستان کرد · درد معده وزیر ورزش را راهی بیمارستان کرد.

پیگیرنیوز - اخبار زنده

peygirnews.ir/live/اخبار-زنده
حدیث روز/ سخن خداوند با حضرت موسی(ع) درباره انتخاب دوست. 2دقیقه پیش ... تانک T90، غول بی‌رحم روس‌ها ... دولت مالی ده روز حالت فوق العاده و سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

خبرگزاری فرانسه /حدود 40 کشته در حملات هوایی روسیه و ...

www.titr24.com/News.aspx?NewsID=uWG...
۲ ساعت پیش - تانک T90، غول بی‌رحم روس‌ها · امینی: توافقات اولیه‌ای با هند در کنگره جهانی. ... کرد حدود 40 نفر جمعه در شدیدترین حملات مشترک هواپیماهای روس و سوری ...

“پوتین” چه ارمغانی را با خود به ایران می‌آورد؟

yjc.alexasms.ir/?p=168354
۸ دقیقه پیش - روس‌ها با صدور فناوری‌های برتر به ایران درحال نقش آفرینی بیشتری در این زمینه هستند که با توجه به .... تانک T90، غول بی‌رحم روس‌ها (۱ نظر).

ژاپن اقدام‌های ضد تروریستی خود را افزایش می‌دهد

vous.ir/news/tabnak/.../ژاپن-اقدام‌های-ضد-تروریستی-خود-را-افزایش-می‌ده...
۵ روز پیش - تانک T90، غول بی‌رحم روس‌ها · امینی: توافقات اولیه‌ای با هند در کنگره جهانی داشتیم · در عصر اطلاعات، از قوانین حقوقی ازدواج چه می‌دانید؟ یک چکاپ کامل ...

اخبار سیاسی - پژمان فر: باید مراقب حرکت های نفوذی در کنار ...

webpayma.ir/.../پژمان‎فر_باید_مراقب_حرکت‎های_نفوذی_در_کنار_رشد_...
۱ ساعت پیش - تانک T90، غول بی‌رحم روس‌ها. آخرین اخبار ... تحویل "تانک روسی" به ارتش سوریه/کم حاشیه‌ترین و پرحاشیه‌ترین زوج‌های سیاسی کشور + تصاویر.

تصویری/ شورای امنیت قطعنامه ای درباره ضرورت ن.. - باخبران

www.bakhabaran.com/.../تصویری-شورای-امنیت-قطعنامه-ای-درباره-ضر...
۲ ساعت پیش - تانک T90، غول بی‌رحم روس‌ها · پژمان فر: باید مراقب حرکت های نفوذی در کنار رشد گر.. رویترز: پوتین در ... روز انتقام از صهیونیست ها · در رنکینگ ...

ندای ایرانیان

irneda.ir/
پیشنهاد قالیباف به شرکتهای روسی درباره متروی تهران · حامیان غربی تروریسم ... جنگنده‌های روسی، چند فرمانده داعش را به هلاکت رساندند ..... تانک T90، غول بی‌رحم روس‌ها.

برگزاری نشست هییت های عالی اعضای مجمع صادرکننده گاز ...

mihan.musicss.in/pmusi2060107_برگزاری-نشست-هییت-های-عالی-اعضا...
دولت مالی ده روز حالت فوق العاده و سه روز عزای عمومی اعلام کرد · انفجار در نزدیکی ... تانک T90 غول بی رحم روس ها · ثروتمندان به مجلس بروند یا فقرا یا طبقه متوسط ...

پوتین با رهبر انقلاب دیدار می‌کند - چیتوا

www.chitva.com/news/details/.../پوتین-با-رهبر-انقلاب-دیدار-می-کند
تانک T90، غول بی‌رحم روس‌ها · استفاده از مواد اولیه بسیار نامرغوب در تولید فروش/ چه ارگانی باید نظارت کند؟ توصیه‌های بهمن هاشمی به علاقه‌مندان هنر دوبله · استقلال اهواز ...

مقایسه تانک های هندی آرجون و الخالید پاکستان،تانک های اصلی ...

www.military.volleyball-forum.ir/.../%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%...
اگر هند موشک بالستیک جدیدی را آزمایش کند ، بلافاصله پس از چند روز پاکستان ... از قیمت تمام شده تولید یک دستگاه T90 است که تحت لیسانس در هند تولید می شود.

مقایسه نیروی زمینی ارتش پاکستان و هند بخش دوم - نیروی ...

iran-irif12.blogfa.com/cat-689.aspx
هر چند مونتاژ تانک T90 در داخل هند با سرعت تقریبی 55 دستگاه در سال ادامه دارد ولی در هر صورت ... Thermal Imaging Stand Alone Sight سامانه بهسازی شده دید در شب و روز که قابلیت های رزمی این ..... سوخو 35؛ جنگنده بیرحم ... جنگنده‌های جدید، غول قرن 21

یورش تانک های T90 سوریه به تروریست ها - فیلم آکا - آکاایران

www.akairan.com/filme/havades/201372103193.html
۳۰ تیر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - کلیپ تروریستی سراوان,کلیپ تروریست سوریه,کلیپ تروریست های سوریه,کلیپ تروریست,کلیپ تروریستی,کلیپ تروریست سوری,کلیپ ...

سجادی اکثریت آرا را برای تصدی وزارت ورزش و جوانان کسب ...

iranwiki.net/detail/802289/article/3
۱۸ آبان ۱۳۹۲ ه‍.ش. - تانک T90، غول بی‌رحم روس‌ها · قطعنامه حاصل ... تحویل "تانک روسی" به ارتش سوریه/کم حاشیه‌ترین و پرحاشیه‌ترین زوج‌های سیاسی کشور + تصاویر.

زیارتگاهی که مردان اجازه ورود ندارند 33 بی بی دوست واقعیت یا ...

jusfun.bekhandfun.in/pjst2060110_زیارتگاهی+که+مردان+اجازه+ورود+ندار...
سلام به همه رفقا انشا الله قراره این تایپیک گزارشی مختصر از وقایع مهم هر روز باشد ... تانک T90 غول بی رحم روس ها · برنامه گسترده چین برای فروش 102میلیارد دلاری ...

بارش تگرگ در بندرگناوه - جاست فان

nuza.jusfun.in/tjus1707574_بارش-تگرگ-در-بندرگناوه
برترین مطالب روز گذشته. برترین تگ های روز گذشته ... حادثه وحشتناک در تخریب ساختمان · تانک T90 غول بی رحم روس ها · پژمان فر باید مراقب حرکت های نفوذی در ...

قاتل جوان دامغانی خودش را به پلیس معرفی کرد - نکستروب

soli.nextrob.in/pnext2060068_قاتل-جوان-دامغانی-خودش-را-به-پلیس-معر...
تانک T90 غول بی رحم روس ها · سرپیچی مایکل مور از دستور فرماندار میشیگان حمایت کارگردان امریکایی از مهاجران سوری · سازمان ملل نشست ... برترین مطالب روز گذشته.

ایران برای نخستین بار میزبان مجمع کشورهای صادرکننده گاز ...

mihan.nexrob.in/pnext2060106_ایران-برای-نخستین-بار-میزبان-مجمع-...
تهران میزبان غول های نفت و گاز و تهران میزبان 17 غول گازی جهان تراز و مجمع جهانی ..... اشک اور زد عمامه اش را هم خودش برداشت مردم خودجوش امدند · تانک T90 غول بی رحم روس ها ...

برنامه گسترده چین برای فروش 102میلیارد دلاری تولیدات ...

mihan.arifun.in/parif2060102_برنامه-گسترده-چین-برای-فروش-102میل...
ایالات متحده امریکا روز سه شنبه از اسکناس صد دلاری گسترده جاعلان پول برای احیای. .... تقویت جایگاه ایران در سوریه درپی حوادث پاریس · تانک T90 غول بی رحم روس ها ...

عکس همسر دوم ال شاکر دوست - دانلودزها

nuza.downloadzha.in/tdow592030_عکس-همسر-دوم-ال-شاکر-دوست
۱۶ مرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - چه کسی توانست شاخ غول ماه عسل را بشکند عکس چهره متفاوت حمید لولایی ..... تانک T90 غول بی رحم روس ها · پژمان فر باید مراقب حرکت های نفوذی در ...

سازمان ملل نشست بررسی اوضاع آوارگان سوریه را در ماه مارس ...

www.wikipg.com/.../سازمان-ملل-نشست-بررسی-اوضاع-آوارگان-سوریه-را-...
۲ ساعت پیش - ُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُتهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/08/30 بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کرد قصد دارد نشستی را با موضوع اسکان ...

سلفی هنرمندانه روناک یونسی عکس - آری فان

arifun.sargarmii.in/parf593669_سلفی-هنرمندانه-روناک-یونسی-عکس
برترین مطالب روز گذشته. برترین تگ های روز گذشته ... زیر شکمم حالت سستی دارم · حادثه وحشتناک در تخریب ساختمان · تانک T90 غول بی رحم روس ها · پژمان فر باید ...

فرانسه و تغییر استراتژی

arak24.ir/irannews/3720240
۲ ساعت پیش - از انفجارهای پاریس چند روز گذشت اما گمانه‌زنی‌ها و تحلیل‌ها و برداشت‌های مختلفی از این حادثه به تصویر کشیده می‌شود.

ابر کلید واژه‌ها - پایگاه خبری خوزستان - اهواز

khuzestan24.com/ahwaz/keys
خوزستان ۲۴ - ابر کلید واژه‌ها. گروه وبسایت‌های ایران ۲۴ · اخبار اهواز · نیازمندیهای اهواز · راهنمـا · پشتیبانی · تعرفه · قوانین · عضویت · پورتال مدیریت آگهی. به‌روز شده: ۱۲ ...

سایت بیمارستان ولیعصر زنجان - زنجان ۲۴

zanjan24.ir/zanjan/?s=سایت-بیمارستان-ولیعصر-زنجان
مسعود بیات روز چهارشنبه ، گفت: این دو محله شاهد بسیاری از وقوایع تاریخی زنجان در سال های 56 و 57 بوده اند. وی یادآورشد: مسجد ولیعصر (عج) مکانی برای سخنرانی های ...

پرشین یاقوت همدان - همدان ۲۴

hamadan24.ir/hamadan/?s=پرشین-یاقوت-همدان
همدان-معاون گردشگری استان همدان گفت: مجتمع گردشگری پرشین یاقوت این شهر در حال ساخت است. 'علیرضا قاسمی'روز یکشنبه از آغاز عملیات اجرایی مجتمع تفریحی و ...

SAC J-8 Finback - سایت تخصصی نظامی

iriaf-airforce.blogfa.com/author-iriaf-airforce.aspx?p=7
اکنون با به پرواز درآمدن آزمایشی این جنگنده نسل پنجم روسی و با توجه به اطلاعات ...... لازم به ذکر است که قیمت تمام شده این هواپیمای غول پیکر، حدود هفتاد و چهار میلیون دلار می باشد. ...... هواپیمای جنگنده سوخو 35 (خطرناک ترین و بی رحم ترین جنگنده ) - www. ...... برچسب‌ها: تانک T90, تانک تی 90, تانک ساخت روسیه, تانک روسیه ای.

خرید ویلا در حسن رود زیبا کنار - رشت ۲۴

rasht24.ir/?s=خرید+ویلا+در+حسن+رود+زیبا+کنار
بهترین مزون لباس عروس در رشت · فروش اقساطی تلویزیون در رشت · فروش موتور سنگین ازاد انزلی · فروش اقساطی موتور سنگین · قیمت گوسفند رومانوف ...

شیشه سکوریت پرشیا جام کرج قیمت - کرج ۲۴

karaj24.com/?s=شیشه+سکوریت+پرشیا+جام+کرج+قیمت
شیشه سکوریت پرشیا جام کرج قیمت، پرشیا ۸۵ نقره ای...بسته بندی انواع شیشه...خریدار پرشیا مدل ۹۰...پژو پارس مدل ۱۳۸۸ (استثنایی) سفید...پلاستیک های مهندسی ...

بررسی عملکرد تیم های تبریزی در بازار نقل و انتقالات پیش ...

azar24.ir/.../بررسی-عملکرد-تیم-های-تبریزی-در-بازار-نقل-و-انتقالات-...
۸ مرداد ۱۳۹۳ ه‍.ش. - تبریز ؛ خبرگزاری مهر: چهاردهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور از روز پنجشنبه هفته جاری آغاز می شود و دو تیم تراکتورسازی و ...

فروش زمینهای دامپزشکی ارومیه - ارومیه ۲۴

urmia24.com/?s=فروش-زمینهای-دامپزشکی-ارومیه
جدید ترین لوازم دامپزشکی روز دنیا...پرنده وگنجشک دور کن مغناطیسی وصوتی...پرنده وگنجشک دور کن مغناطیسی وصوتی...سموم کشاورزی و علفکش خارجی...

روسیه - بلاگ, بلاگ ریدر, آرشیو وبلاگ های ایرانی

blogreader.ir/tags/روسیه
صندوق بین‌المللی پول روز دوشنبه ۱۲ مرداد ​اعلام کرد تحریم‌های غرب علیه روسیه که ...... این کاخ شامل یک ساختمان دو طبقه ی عظیم است که دور تا دور آن را ستون های غول ...... باور دارند که سقوط اسد موجب قدرت یابی بی رحم ترین نیروهای سوریه یعنی داعش و ...... این تانکها جدید ترین تانک ارتش روسیه هستند که تولید آن از سال 1995 آغاز شد. 2.

ارعاب روسیه - بلاگ, بلاگ ریدر, آرشیو وبلاگ های ایرانی

blogreader.ir/tags/ارعاب%20روسیه
صندوق بین‌المللی پول روز دوشنبه ۱۲ مرداد ​اعلام کرد تحریم‌های غرب علیه روسیه ...... این کاخ شامل یک ساختمان دو طبقه ی عظیم است که دور تا دور آن را ستون های غول ...... باور دارند که سقوط اسد موجب قدرت یابی بی رحم ترین نیروهای سوریه یعنی داعش و ...... کمپانی که در گذشته تانک و واگن طراحی میکرده است. ...... T90 درمقایسه با آرماتا T14

اورال روسیه - بلاگ, بلاگ ریدر, آرشیو وبلاگ های ایرانی

blogreader.ir/tags/اورال%20روسیه
۲۸ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - اما یک معجزه اتفاق افتاد : زمانی که روز بود و اورال بر روی یخچال در حال حرکت ...... دو طبقه ی عظیم است که دور تا دور آن را ستون های غول پیکر احاطه کرده اند. ...... که سقوط اسد موجب قدرت یابی بی رحم ترین نیروهای سوریه یعنی داعش و ...... کمپانی که در گذشته تانک و واگن طراحی میکرده است. ...... T90 درمقایسه با آرماتا T14

بازی 2 Men of WAR Assault Squad\-اورجینال | داورنیوز

01movie20013-rzb.web.davernews.in/.../بازی+2+Men+of+WAR++Assa...
|دانلود بازی تانک برای کامپیوتر| ..... برجک‌هایی با سلاح‌های ویژه را بر عهده گرفته و در برابر امواج بی‌پایان دشمنان بی‌رحم دفاع خود را حفظ کنید. ..... 1 روز پیش .

تفاوت پولدار فقیر | داورنیوز

filmserra.web.davernews.in/list/تفاوت+پولدار+فقیر.html
شبی که قرار بود فردای آن روز عازم مکّه شود، نگهبانش در خواب می بیند که آن مرد سوار هواپیما شد و هواپیما ..... فقیر هستیم نه به این خاطر که منابع طبیعی نداریم یا اینکه طبیعت نسبت به ما بیرحم بوده‌است. ..... غول چراغ شخصی خودتان ! .... جدید به اسم سرقت تانک S.W.A.T برای GTA Sa | دانلود مرحله ی جدید ماجراهای XY6 Police برای GTA Sa ...

نیروی هوای ارتش - تانک روسی T-90 - پی سی سل

pccell.ir/p/3c3d9d79705c7e3195dba6e1da76674805
نیروی هوای ارتش - تانک روسی T-90 نیروی هوای ارتش نیروی هوای سرزمین پارس تانک روسی T-90 ... تانک رزمی T-90 که پیشرفته ترین تانک در زرادخانه ارتش روسیه می باشد،در .... سوخو 35؛ جنگنده بیرحم ..... آشنایی با 5 غول زرهی ناشناخته جهان + عکس